Digitaal procederen

Inleiding

Een vaak gehoorde opmerking over de huidige procedure bij de bestuursrechter is dat deze ouderwets is. Met een fax of per post moeten processtukken toegestuurd worden. De rechter en griffier sturen ook stukken per post aan partijen. Een grap die vanuit de advocatuur weleens wordt gemaakt, is dat men alleen nog een faxmachine heeft om met de (bestuurs)rechter te communiceren. Vrijwel iedere advocaat, rechtsbijstandsverlener, gemeente jurist en ook de bestuursrechter en griffier stellen (proces)stukken, processen-verbaal en uitspraken digitaal op. Waarom moeten die stukken dan nog steeds worden uitgeprint, gekopieerd en in een envelop gedaan worden, om per post te worden verzonden? Gelukkig komt daar in de nabije toekomst verandering in! De rechtspraak moderniseert en de procedure bij de bestuursrechter zal digitaal beschikbaar worden.

Het hele document over digitaal procederen lezen?
Download dan hieronder de whitepaper.

Document downloaden

Gratis document van VIND Bestuursrecht

 Auteur is mr. H. Donner

 Download en bewaar het document

Whitepaper downloaden

Wilt u alle wijzigingen lezen? Download dan het hele whitepaper!

1 Persoonsgegevens
2 Bedrijfsgegevens

Vul uw gegevens in en ontvang direct het gratis whitepaper

U ontvangt het whitepaper direct als pdf per e-mail

Laatste update is van juni 2016